zondag 27 november 2016

Nummer 3 van de 10..!

Vol goede moed ging ik aan de slag met het volgende project op mijn to-do-lijstje van naaisels voor de uitdaging van MaMarieke.
Ik wil namelijk heel graag rugzakjes maken voor mijn dochters. Voordat het schooljaar begon zag ik heel veel ijverige mama's die de rugzakjes mooi op tijd voor het begin van het nieuwe schooljaar klaar hadden. Toen dacht ik, hey dat moet mij toch ook wel lukken? Maar ik moet altijd eerst heel veel nadenken voordat ik knopen doorhak. Ja, ergerlijk soms. Dus het schooljaar is al ruim bezig en ik begin eindelijk eens.

Maar het liep vanaf het begin al niet lekker. Het knippen van de stof schoot niet op, ik dacht weer veel te lang na over combinaties en welke stof uit welk patroondeeltje enzovoorts.. En toen ik eindelijk begon werkten zowel mijn naaimachine als mijn lockmachine behoorlijk tegen. Dus, die halve rugzak heb ik even opzij gelegd. Met moeite dat wel, maar ik wil even wat snellere projectjes af maken.

Dus, vanmorgen begon ik aan het gratis patroon van Brindille & Twig van de Hoodie.
Deze hoodie maakte ik een jaar geleden al eens voor Vayenn en ze past hem nog net! Het is een hele fijne hoodie en de glittersweatstof waar ik hem toen van maakte is nog steeds heel mooi.


Deze keer wilde ik de hoodie voor Dyonne maken. En dat zal meteen de laatste keer zijn voor dit patroon want het is de grootste maat. Nu heb ik dus al spijt dat ik hem niet eerder voor haar maakte. Dat krijg je met dat getwijfel.

De stof kocht ik op de jaarlijkse Stoffenmarkt. Een hele fijne dikke tricot van Mies & Moos en daarbij een donkerblauwe effen tricot. Ik heb ervoor gekozen om deze keer geen zak te maken omdat ik de stof op zich al heel erg leuk vind en ook best druk. De trui was supersnel klaar en toen ik beneden kwam begonnen haar oogjes al te twinkelen. Heerlijk dat enthousiasme altijd!
Ze wilde de hoodie meteen niet meer uit! Dat is toch het mooiste compliment!


Met de stof die ik over heb probeer ik nog een sweater voor Vayenn te maken maar ik haal de hoodie er net niet meer uit. Ik ga eens kijken of een sjaalkraagje lukt. To be continued!

Patroon: Free Hoodie van Brindille&Twig
Stof: Stoffenmarkt, verkoper onbekend, ontwerp van Mies&Moos

1 opmerking: