woensdag 16 november 2016

10 lappen stof...

Vandaag las ik de blog van MaMarieke
In haar blog schrijft ze over een uitdaging waar ze aan mee gaat doen. 
10 lappen stof verwerken vóór 1 januari. 

Poeh, dat is nogal wat. 10 lappen stof, of anders gezegd, 10 kledingstukken of andere naaisels produceren vóór 1 januari. En dat in de periode zo voor Sinterklaas en straks Kerst en Nieuwjaar. Maar toch is er dan die kriebel bij mij hè...

En laat ik het afgelopen weekend sinds een tijdje weer twee kledingstukken genaaid hebben? Waar eigenlijk wel vier stofjes in verwerkt zijn. En dit smaakte naar meer, ook mede dankzij mijn mooie nieuwe Bernina lockmachine die loopt als een tierelier! 

Het "enige" dat ik dus moet doen is nog 8 items maken en hier over bloggen want je hebt een blog nodig. Nu is de mijne nog heel erg vers en leeg en onbekend, maarrrr ik heb een blog! 
Dus, ik ga de uitdaging ook aan. Geen idee of ik wel in de buurt ga komen van die 10 maar ik heb inspiratie genoeg dus we zien wel hoe ver we komen. Het is in ieder geval geen straf om te mogen naaien. 

Even over mijn naaisels van het afgelopen weekend. Een tijdje geleden zag ik een jurkje voorbij komen dat verdomd veel weg leek te hebben van de Hibernis van Sofilantjes. En toevallig had ik dat patroon al en mijn dochter heeft nooit genoeg jurkjes dus ik wilde proberen om het patroon zo te verlengen zodat het zo'n zelfde soort jurkje zou worden.



Het lukte niet helemaal, want de jurk was nog te kort om er een zoompje aan te naaien dus werd het onderste gedeelte toch van boordstof. Maar mijn dochter is tevreden en ik zelf dus ook. 



Mijn kleine meisje kan dan natuurlijk niet achter blijven en ik wilde de Hibernis deze keer eens inclusief zakken aan de zijkant maken. Het werd geen jurkje maar ik moest haar beloven dat ik ook voor haar nog een jurk zal maken. Jep, ik zal weten dat ik twee dochters heb!


De stoffen bestelde ik bij www.naaiplezier.nl en het patroon is zoals eerder vermeld van Sofilantjes

1 opmerking:

  1. Leuk dat je mee doet!! En tof om zo direct je blog in de picture te zetten :). Mooie jurk en trui heb je van de Hibernis gemaakt. Ben heel benieuwd naar de volgende naaisels.... en een goede lockmachine is bij deze naaisels wel echt een must, heerlijk snel gaat dat he?

    BeantwoordenVerwijderen